Kāpēc es nosaucu savu blogu par retranslācijām?

retranslācijas retranslations

Kādu dienu, lasot interesantu rakstu vācu žurnālā par ekonomiku, man radās ideja par šīs izlasītās informācijas nodošanu tālāk. Tas ir nevis pārtulkošanu precīzi pa rindkopām, ko es arī varētu darīt, bet drīzāk galveno domu apkopošanu un papildināšanu ar savām pārdomām un analīzi. Tā kā es nodomāju informāciju kaut kādā veidā nodot tālāk, t.i. Jums, vārds “retranslācija” ļoti labi iederējās mana bloga nosaukumā.

Un tagad filoloģiskā atkāpe: “retranslācijas” vārda izcelsme nāk no vārda latīņu valodā “translatio” – pārcelt, nodot, proti, “retranslācija” nozīmē atkārtoti nodot tālāk.

Savā blogā es plānoju publicēt interesantu rakstu apkopojumus, arī tulkojumus no ārzemju publikācijām, papildinot tos ar savām pārdomām un analīzi galvenokārt par ekonomikas politikas un mārketinga jautājumiem, fotogrāfiju un dzīvesstilu.

Vēl viena bloga sadaļa būs veltīta fotogrāfijas tematikai, jo pēdējā laikā esmu aizrāvies gan ar digitālo, gan arī ar analogo fotogrāfiju. Blogā būs arī ne tikai tā saucamās “retranslācijas” no dažādām ārzemju publikācijām, bet arī mani raksti, esejas, kā arī labākās fotogrāfijas un to apraksti.

Rakstus publicēšu latviešu un angļu valodā, taču vēlos pabrīdināt, ka latviešu un angļu versijas varētu nedaudz atšķirties.

Ņemot vērā augstākminēto, mana bloga mērķis ir dalīties ar informāciju un zināšanām par dažādiem ar ekonomikas politiku, mārketingu un fotogrāfiju saistītajiem jautājumiem un problemātiku, kas latviešu valodā ir pieejama ierobežotā apjomā, kā arī rosināt diskusiju par šiem jautājumiem. Tāpēc aicinu Jūs iesaistīties viedokļu apmaiņā, komentēt rakstus, kritizēt un sniegt ieteikumus.

Ja vēlaties pārpublicēt kādu daļu no mana raksta, vai kādu rakstu pilnībā, lūgums atsaukties uz manu blogu. Esmu atvērts arī sadarbībai, tāpēc profesionālo piedāvājumu gadījumā lūgums sazināties ar mani pa e-pastu: retranslacijas@gmail.com

Ceru, ka mans blogs Jums būs noderīgs, novēlu Jums patīkamu lasīšanu!

Česlavs

Comments

Popular posts from this blog

Apsveicu visus Česlavus vārda dienā (8.februāris)

Why you should check the weather forecast before going out to shoot photos?

Vienas fotogrāfijas mistika jeb negatīvs ir pozitīvs, bet pozitīvs - negatīvs