Vienas fotogrāfijas mistika jeb negatīvs ir pozitīvs, bet pozitīvs - negatīvs



Vienā no iepriekšējiem rakstiem jau rakstīju par analogo fotogrāfiju un to, ka sāku ar to nodarboties.

Beidzot viena no filmiņām, kas bija ievietota nesen iegādātajā fotoaparātā “Smena 8M”, ir attīstīta. Kopumā var teikt, ka visas fotogrāfijas ir sanākušas, bet viena fotogrāfija bija īpaša. Par šo fotogrāfiju arī būs šis raksts.

Bruņinieku un Baznīcas ielas krustojums
Man patīk fotografēt pilsētas vidi: ielas, transportu, ēkas, atsevišķus ēkas elementus (sienas, logus, durvis), metāla konstrukcijas, rūsu, grafiti zīmējumus utt.

Tā vienu dienu, ejot pa Bruņinieku ielu Rīgā gar Dailes teātra ēku manu uzmanību piesaistīja ar grafiti apzīmēta transformatora ēka (tā atrodas pie Bruņinieku un Baznīcas ielas krustojuma). Uz šīs ēkas sienas es ieraudzīju grafiti zīmējumus, uzzīmētu taisnstūri, kurā bija ielīmēts kaut kāds papīra gabals tumši pelēkā krāsā.

Man tas likās interesanti, jo bija tāda tā kā mākslinieciski-radoša pieskaņa. Tā kā līdzi bija arī filmiņu fotoaparāts “Smena 8M”, es šīs transformatora ēkas sienas fragmentu nofotografēju.

Mistika
Pēc kāda laika filmiņa bija beigusies, es to attīstīju, pēc tam ieskenēju, un datorā filmiņas negatīvus pārvērsu fotogrāfijās. Pārskatot datorā gan filmiņas negatīvus, gan no negatīviem iegūtās fotogrāfijas, atklājās šīs transformatora ēkas fotogrāfijas mistika.

Filmiņas negatīvā varēja saskatīt sievieti, kas rokās tur kaut kādu kastīti. Turklāt šī kastīte man likās līdzīga pašam fotoaparātam “Smena 8M”. Pārsteidzoši ir tas, ka negatīvā šī sieviete izskatās kā uz no negatīvā uztaisītas fotogrāfijas, t.i. pozitīvā. Apskatoties no filmiņas negatīva iegūto fotogrāfiju (pozitīvs), var redzēt, ka uz pozitīva šī sieviete izskatās kā parasti bildei būtu jāizskatās uz filmiņas negatīva.

Negatīvs ir pozitīvs, bet pozitīvs-negatīvs

Filmiņas negatīvs

Pozitīvs

Nezinu, kurš un ar kādu nolūku uzlīmēja šo izdruku uz transformatora ēkas, bet rezultātā man personīgi sanāca interesanta situācija ar mistikas pieskaņu. Ja es būtu fotografējis ar digitālo fotoaparātu, es diez vai iedomātos, ka ar fotogrāfiju apstrādes programmu man vajadzētu digitālo fotogrāfiju pārvērst negatīvā, lai saprastu, kas uz tās ir attēlots.



Filmiņu negatīvs kā radošs un stilīgs interjera papildinājums
Šis nejaušs piemērs un eksperiments jau pats par sevi liecina, ka digitālajā laikmetā tomēr ir vērts nodarboties arī ar analogo fotogrāfiju. Starp citu, ieskenēti fotogrāfiju negatīvi arī izskatās ļoti interesanti un stilīgi.

Filmiņas negatīvs velosipēds velo ritenis Rīga



Ieskenētus negatīvus var izdrukāt kā fotogrāfijas, arī uz lielāka formāta, ierāmēt un pielikt pie sienas mājās vai birojā. Šādā veidā arī mājas vai biroja interjeru var padarīt stilīgāku un interesantāku.

Comments

Popular posts from this blog

Apsveicu visus Česlavus vārda dienā (8.februāris)

Why you should check the weather forecast before going out to shoot photos?